„Dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz, serije 7023, počeo je danas voziti na relaciji Osijek – Vinkovci –Osijek“
Niskopodni vlak započeo je svoju prvu vožnju na liniji Osijek-Vinkovci, koji će povezivati i putnike prema Županji i Vukovaru, te zamjenjuje dosadašnji vlak star 40 godina.
Novi dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 postiže maksimalnu brzinu od 120 km/h, a ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata i ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je i besplatan pristup internetu (WiFi).
Uvođenjem novih vlakova na slavonskom području unaprjeđuje se kvaliteta prijevozne usluge, pouzdanost i raspoloživost vozila,a novi vlakovi doprinose i smanjenju onečišćenja okoliša. Tako je na vinkovačkom kolodvoru predsjednika Uprave HŽ Putnički prijevoz Željka Ukića i župana Osječko-baranjske županije Ivana Anušića, koji su doputovali navedenim vlakom s ostalim putnicima, dočekao župan Vukovarsko-srijemske županije Božo Galić sa suradnicima, te održao kratak sastanak u prostorijama kolodvora.
„Drago nam jer da danas imamo goste iz Osijeka i da su došli prekrasnim vlakom, koji će prometovati na ovom pravcu. Projekt Slavonija, Srijem i Baranja zadužen je i za obnovu pruga Vinkovci-Zagreb, Vinkovci-Osijek, Vinkovci i ostali pravci. Vinkovci su nekada bili najveće željezničko čvorište, a i danas bi trebali biti i u tom pravcu mi se zalažemo. Uz obnovu pruga i za nabavku novih vlakova da putovanje bude brzo i ugodno, a Vinkovci da u budućnosti ponovno budu grad željeznice i grad željezničara, važna točka i u putničkom i u teretnom prijevozu”, istaknuo je župan Galić.
Zadovoljstvo uvođenjem novoga, modernog vlaka na relaciji Osijek-Vinkovci izrazili su oba slavonska župana, dodajući kako će se i dalje zalagati za razvoj željeznice na ovim prostorima kako bi im se vratio nekadašnji stari sjaj, jer su najsigurniji i najjeftiniji prijevoz, a posebno ovaj moderan vlak koji spaja dvije slavonske županije.
„U okviru svojih mogućnosti HŽ putnički prijevoz nastoji unaprjeđivati uslugu i kvalitetu prijevoza. Stvorili su se preduvjeti i mogućnosti da i u ovom dijelu Republike Hrvatske u okviru cjelovitog projekta modernizacije željeznica uvedemo i jedan niskopodni vlak koji ima sve karakteristike vlaka 21. stoljeća sa svim standardima gdje bi gotovo bilo poželjno da voze na svim prugama u Republici Hrvatskoj. Nažalost, imamo samo pet ovakvih vlakova i pokušavamo to, koliko je moguće, rasporediti ravnomjerno na najfrekventnije relacije, a jedna od njih je upravo Osijek-Vinkovci, gdje se godišnje preveze nešto manje od 200 tisuća putnika. Ovaj vlak neće povezivati samo Osijek i Vinkovce nego ćemo pokušati da u svom režimu vožnje povezuje i Županju i Vukovar”, istaknuo je predsjednik Uprave HŽ PP Ukić.
Također je napomenuo da u Hrvatskoj imamo samo pet ovakvih vlakova te da ih se pokušava ravnomjerno rasporediti na najfrekventnije relacije, a jedna je od njih između ostalog relacija Osijek- Vinkovci. Za kraj je rekao da će se pokušati ostvariti da ovaj vlak u svom režimu vožnje povezuje i Županju i Vukovar.
„Nastaviti ćemo raditi na tome da se revitaliziraju, obnove i moderniziraju pruge koje povezuju relacije Osijek- Vinkovci, Vinkovci- Zagreb, Osijek-Zagreb i na taj način osigurati našim građanima siguran, brz i pristupačan prijevoz. U nadolazećoj financijskoj perspektivi imamo 22 milijarde kuna te se nadam da ćemo većinu tog novca preusmjeriti upravo na modernizaciju željezničkih koridora.“ – rekao je Anušić.