Okrugli stol “Hrvatska kao vinska destinacija” održan je u kuriji Adamovich-Cseh na imanju vinarije Vina Erdut. Organiziran u suradnji s udrugom Graševina Croatica, okupio je vinare, turističke stručnjake i predstavnike institucija. 

O važnosti turističke infrastruktureprostornog planiranja i financijskih potpora su govorili predstavnici Ministarstva turizma i sportaHrvatske turističke zajedniceOsječko-baranjske županije, te vinari i hotelijeri.

Ivana Pavić Kurteš, izvršna direktorica za prodaju Vina Erdut, u svom je uvodnom izlaganju  iznijela podatke koji jasno pokazuju razliku između Hrvatske i vodećih vinskih zemalja poput Francuske i Italije, te drugih europskih zemalja. Iako se Hrvatska s njima ne može mjeriti po veličini, njezina baština, dvorci i povijesna arhitektura, zaključila je, mogu postati ključni aduti u stvaranju autentičnog vinskog turističkog iskustva. No, u Francuskoj i Italiji postoje krovne organizacije koje okupljaju vinare pod zajedničkom strategijom vinskog turizma – nešto što u Hrvatskoj tek treba sustavno razviti.

Okrugli stol je otvorila Nikolina Jakopić, načelnica sektora za razvoj turističkih destinacija pri Ministarstvu turizma i sporta, naglašavajući važnost suradnje vinara, ugostitelja i institucija u jačanju međunarodne prepoznatljivosti Hrvatske kao vinske destinacije. Uzvanicima su se obratili: Mirela Kalazić u ime Osječko-baranjske županijeDunja Vukmirović, članica Uprave Vina Erdut, te Tomislav Panenić, direktor udruge Graševina Croatica.

Uz njih, u raspravi su sudjelovali Darija Tödtling iz Hrvatske turističke zajedniceNenad Nizić, predsjednik Udruge jedinstvenih hrvatskih hotela Impresia i vlasnik heritage hotela Vestibul Palace u SplituSuzana Operman, tajnica udruge Bregovita Hrvatska, te Damir Štimac, dopredsjednik udruge Vino Dalmacije i vlasnik vinarije Rizman iz Komarne.

Na problem otkupa poljoprivrednog zemljišta i izgradnje vinarija se osvrnuo Damir Štimac, dopredsjednik udruge Vino Dalmacije. Upozorio je da vinari često ulažu velike iznose u obnovu nasada, ali zbog sporih administrativnih procesa ne mogu otkupiti zemljište niti dobiti dozvole za izgradnju objekata nužnih za razvoj vinskog turizma. Naglasio je da su protekla dva desetljeća donijela značajna ulaganja u vinogradarstvo, vinarstvo i podrumarstvo, što je omogućilo da Hrvatska vino osvaja svjetske nagrade i potvrđuje svoj potencijal. 

Nenad Nizić, vlasnik hotela Vestibul Palace u Splitu i predsjednik Udruge jedinstvenih hrvatskih hotela Impresia, pridružio se okruglom stolu kako bi prenio iskustva iz hotelijerstva te istaknuo potencijal povijesnih kurija kao budućih heritage hotela u Hrvatskoj. Dodao je i kako je za takav iskorak potreban strateški plan, a najvažnije je razumjeti da marketinška prepoznatljivost ne dolazi sama od sebe. Da bi neki objekt postao brend, potreban je dug period, ali ulaganja u promociju taj proces mogu ubrzati. 

Ispred Upravnog odjela za turizam i kulturu Vukovarsko-srijemske županije promociji je prisustvovala voditeljica Odsjeka za turizam Vukovarsko-srijemske županije Mirna Levaković Lombarović.