Veličina teksta:
Izbornik
heeader image heeader image

Župan Damir Dekanić nazočio završnoj konferenciji i predstavljanju projekta „Izrada prometnog Master plana funkcionalne regije Istočna Hrvatska“

  • 11. siječnja 2022.
  • Regionalni razvoj, Ured župana
fullscreen Župan Damir Dekanić nazočio završnoj konferenciji (1).jpg Župan Damir Dekanić nazočio završnoj konferenciji (1).jpg
Župan Damir Dekanić nazočio završnoj konferenciji (1).jpg
fullscreen Župan Damir Dekanić nazočio završnoj konferenciji (2).jpg Župan Damir Dekanić nazočio završnoj konferenciji (2).jpg
Župan Damir Dekanić nazočio završnoj konferenciji (2).jpg
fullscreen Župan Damir Dekanić nazočio završnoj konferenciji (3).jpg Župan Damir Dekanić nazočio završnoj konferenciji (3).jpg
Župan Damir Dekanić nazočio završnoj konferenciji (3).jpg

U Virovitičko-podravskoj županiji održana je završna konferencija projekta „Izrada prometnog master plana funkcionalne regije Istočna Hrvatska“, koji sufinancira Europska unija iz Kohezijskog fonda, a čiji je nositelj Virovitičko-podravska županija s partnerima Brodsko-posavskom županijom, Osječko-baranjskom županijom, Požeško-slavonskom županijom i Vukovarsko-srijemskom županijom.

Projekt je izradila VIDRA Agencija za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije, vrijedan je 6.618.000 kuna, od čega bespovratna sredstva Europske unije (Kohezijski fond) iznose 5.625.300 kuna, odnosno 85 posto. Riječ je o strateškom dokumentu koji je prijavila navedena Agencija, uz  sudjelovanje svih pet slavonskih županija.

Konferenciji je nazočio vukovarsko-srijemski župan župan Damir Dekanić.

Prometni master plan izradile su tvrtka UMiUM d.o.o. iz Zagreba, Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, PNZ svetovanje projektiranje d.o.o. iz Ljubljane, dok je Razbor d.o.o iz Zagreba bio zadužen za savjetodavne usluge.

Projekt je za Vukovarsko-srijemsku županiju otkrio potrebu dodatnog ulaganja u važan potencijal, a to je željeznički i riječni promet.

Župan Damir Dekanić u prometnom masterplanu vidi dokument koji će županijske planove pet slavonskih županija učiniti kompatibilnim i omogućiti da se njihovi pojedinačni planovi nadopunjuju i tako izgradi smislen i održiv prometni sustav za budućnost, kaže.  

-Ono što je specifično za Vukovarsko-srijemsku županiju je inzistiranje na oživljavanju prometa željeznicom, na pravcu koji je nekad bio žila kucavica ovog dijela, ali je nažalost tijekom ratnih događanja to prestao biti. Riječ je o rekonstrukciji pruge i inzistiranju na iločkoj transverzali, slavonskoj transverzali i riječnim putevima, konkretno izgradnji luke Vukovar i drugima. Specifičniji smo u odnosu na druge županije, ali svoje puteve i pravce želimo nadopuniti s onima koji dolaze iz županija uključenih u ovaj projekt – smatra župan Dekanić.

Zahvalivši se svima koji su uključeni u projekt, virovitičko-podravski župan Igor Andrović naglasio je važnost master plana kao temeljnog dokumenta, koji definira potrebe i rješenja u prometnom sustavu na području pet slavonskih županija.

-Vjerujem da će ovaj Masterplan prometa poboljšati prometnu dostupnost cijelog našeg područja kroz razvoj učinkovitog prometnog sustava. Naših pet slavonskih županija ima zajedničke prometnice koje u budućnosti želimo financirati, kao i one prometnice koje su svakoj od naših županija posebno važne. Masterplan je temelj upravo za sve te buduće ceste, dionice, pruge, prometnice koje će se financirati u budućnosti iz raznih izvora – rekao je župan Igor Andrović.

Dodao je kako se projektom pokazalo partnerstvo jedinica regionalne samouprave i drugih relevantnih dionika koji su osigurali informacije o potrebama povezivanja i sjajne prometne infrastrukture, ali i koordinirano planiranje održivog prometnog sustava.

Vlasnik i direktor tvrtke UMiUM, koja je radila na izradi masterplana, Ivica Perica,

objasnio je kako je samim masterplanom analizirano jako puno aspekata, od javnog prijevoza u većim sredinama do ruralnog prijevoza i ostalih bitnih elemenata na području pet slavonskih županija.

-Riječ je o dokumentu koji bi trebao biti pokretač gospodarskog razvoja i kao takvog ga treba i gledati. Kroz njega su definirani ciljevi i mjere koje se anticipira postići do 2030. godine. Putem masterplana je također razvijen i prometni model, a koji je jako bitan alat za daljnji razvoj projekata – kad se rade studije izvedivosti, jako je bitno potvrditi smislenost neke investicije, odnosno projekta i samim time je jako bitno uzeti taj model kao polazišnu točku.

Dodao je,  kako je prilikom bilo kakvih daljnjih razvoja, strategija i projekata, važno  prvo se osvrnuti na predmetni masterplan da ne bude samo „mrtvo slovo na papiru“ nego da stvarno bude  odrednica i smjernica daljnjeg razvoja prometa u ovoj funkcionalnoj regiji.

Kako je istaknuto na sastanku, zajedničko rješavanje prometne problematike važno je i zbog razvoja prometnih studija, ali i zbog razvoja gospodarstva.

Suradnja svih partnera i tvrtki uključenih u projekt je važna i za komunikaciju i putovanje stanovništva na području slavonskih županija. Izraženo je uvjerenje kako će se zajedničkim naporima dodatno osnažiti Slavoniju i Baranju te unaprijediti navedene županije, kako bi stanovništvo ovdje bolje živjelo.

Ispis
Vrh