Veličina teksta:
Izbornik
heeader image heeader image

Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA – Unapređenje dobrobiti djece kroz održivi dizajn školskog namještaja

  • 19. prosinca 2019.
  • Ostalo

Autor: http://cekom.hr/

fullscreen Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (1).jpg Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (1).jpg
Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (1).jpg
fullscreen Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (2).jpg Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (2).jpg
Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (2).jpg
Izvor: https://www.sumfak.unizg.hr/
fullscreen Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (3).jpg Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (3).jpg
Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (3).jpg
Izvor: https://www.sumfak.unizg.hr/
fullscreen Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (4).jpg Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (4).jpg
Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (4).jpg
Izvor: https://www.sumfak.unizg.hr/
fullscreen Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (5).jpg Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (5).jpg
Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (5).jpg
Izvor: https://www.sumfak.unizg.hr/
fullscreen Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (6).jpg Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (6).jpg
Partnerstvo na američkom UKF PROGRAMU POVEZIVANJA ZNANSTVENIKA (6).jpg
Izvor: https://www.sumfak.unizg.hr/

Doc. dr. sc. Danijela Domljan sudjelovala je, kao voditeljica projekta, na projektu “Unapređenje dobrobiti djece kroz održivi dizajn školskog namještaja” koji se financirao u sklopu Fonda “Jedinstvo uz pomoć znanja“ (Unity through Knowledge Fund – UKF). Nositelj projekta je Sveučilište u Zagrebu Šumarski Fakultet, a partnerska organizacija projekta je Sveučilište Cornell, Fakultet za ljudsku ekologiju, Zavod za dizajn i analize okoliša, Ithaca NY, SAD. Su-partnerske organizacije u Hrvatskoj su: Centar kompetencija za istraživanje i razvoj, Drvni klaster Slavonski hrast i Pučko otvoreno učilište „Korak po korak“. Projekt je trajao od 26. rujna do 26. studenog 2019. godine.

Dizajn školskog namještaja već je duže vrijeme zapostavljena tema u obrazovnom sustavu brojnih država svijeta. Ovaj projekt nastoji unaprijediti osjećaj dobrobiti (tzv. well-being) i zdravlja djece u školama pomoću održivog dizajna školskog namještaja.

Projekt se provodio s interdisciplinarno orijentiranim Zavodom za dizajn i analizu okoliša (D+EA) na Sveučilištu Cornell u SAD-u, s ciljem primjene nove metodologije kroz temu kako unaprijediti dječje stavove o okolišu, njihovo ponašanje i svijest o ekološkom okruženju sa stajališta razvoja održivog dizajna školskog namještaja. Time se nastoji potaknuti osjećaj zadovoljstva i dobrobiti u školskom okruženju. Za definiranje zahtjeva potrebno je biti multidisciplinaran i usmjeren na korisnika, koristiti dizajnerske metode i mogućnosti kombiniranja humanog pristupa u istraživanju dječjih potreba i stavova u školama, poznavati drvne ekološke materijale  te primijeniti znanje i iskustvo u timskom radu s dizajnerima, arhitektima, psiholozima, ergonomistima, što je moguće sa stručnjacima na D+EA.

Cilj je bio provesti istraživački projekt uključivanjem studenata i profesora s D+EA u okviru Design studio kolegija, kao i djece, roditelja i učitelja iz osnovnih škola u okrugu grada Ithaca NY kako bi se analizom i postavljanjem novih zahtjeva pristupilo dizajniranju novih i inovativno održivih koncepata proizvoda od drva (namještaja, opreme, didaktičkih elemenata i dr.) i time poboljšalo zdravu školsku okolinu koja će zadovoljiti potrebe djece i postići osjećaj dobrobiti u školi. Studenti analiziraju probleme u školskom okruženju različitim metodama dizajna, osmišljavaju koncepte na temelju dobivenih rezultata istraživanja i izrađuju modele iz drvnih materijala u Design Studio Lab-u.

Očekivani ishodi projekta su novi koncepti proizvoda sa stajališta ljudskog / dječjeg orijentiranog dizajna: vizualne percepcije, estetike, funkcionalnosti, ergonomije, obrazovanja, psihologije i sociologije, korištenja održivih (drvnih) materijala, tehnologije proizvodnje, okolišnih aspekata, troška i kvalitete. Budući da je isti problem uočen u Republici Hrvatskoj, očekuje se da će se nova metodologija i rezultati postignuti tijekom posjeta provesti i u hrvatskim školama te uključiti hrvatske proizvođače namještaja iz područja drvne industrije uz ostvarivanje nacionalne koristi.

Ispis
Vrh